To personer i fotballskjorter holder hver sin is.
Isen er tett knyttet til en spesiell periode i norsk idrettshistorie, og nå kommer den tilbake som en hyllest til landslaget. Foto: Diplom-Is

Nå gjør den legendariske fotballisen comeback

I forbindelse med det norske herrelandslagets vei mot fotball-VM relanserer Diplom-Is en gammel favoritt fra 90-tallet.

Isen «Comeback» vender nå tilbake i et begrenset opplag – og for mange vekker den minner om VM-feber, Drillo-tid og den legendariske Brasil-kampen i 1998.

– Når Norge gjør et skikkelig fotball-comeback, er det klart at hele Norges fotballis også må gjøre comeback i frysedisken, sier Magnus Rebbestad.

Fra Drillo-is til Comeback

Isen ble opprinnelig lansert under navnet «Drillo-isen» da Egil Olsen ledet Norge til fotball-VM i USA i 1994.

En mann holder to innpakkede ispinner.
Magnus Rebbestad, merkevaresjef i Diplom-Is, håper Comeback treffer både dem som husker Drillo-magien fra 90-tallet, og den nye generasjonen som skal heie Norge frem i årets VM. Foto: Diplom-Is

Produksjonen fortsatte fram til 1998 – året Norge slo Brasil i Marseille og sist herrelandslaget deltok i et VM-sluttspill.

– For mange er denne isen tett knyttet til en helt spesiell periode i norsk idrettshistorie. Drillo, VM-feber, sommer og følelsen av at Norge kunne slå hvem som helst, sier Rebbestad.

Over syv millioner is solgt

På 1990-tallet ble isen en stor suksess.

Diplom-Is opplyser at det ble solgt over syv millioner is, og at etterspørselen var så stor at produksjonen måtte gå for fullt for å holde tritt med fotballfeberen.

Nå håper selskapet at en ny generasjon fotballsupportere skal få et forhold til isen – samtidig som nostalgien treffer dem som husker originalen.

Samme smak som på 90-tallet

Comeback-isen er laget etter samme oppskrift som originalen.

Ifølge Diplom-Is var Egil «Drillo» Olsen selv med på å finne smaken før VM i 1994.

Isen består av to fotballformede vaniljeis med krokanbiter, karamell og Corn Flakes.

– Dette er en is som har satt seg i folkesjela hos mange. Den er blitt husket, etterspurt og snakket om i mange år, sier Rebbestad.

Liten «treningsleir» før lansering

Før den offisielle lanseringen fant et mindre parti is veien til enkelte butikker ved en feil.

– Noen la kanskje merke til at Comeback-troppen hadde en liten treningsleir for å teste formen inn mot mesterskapet i begynnelsen av mai, men nå er vi altså klare for VM, sier Rebbestad med et smil.

De første pakkene som dukket opp i butikk skal raskt ha blitt revet ut av frysediskene.

Comeback-isen kommer i butikk fra uke 23.

Våre siste saker her:

Bil
Audi utfordrer superbileliten med ny modell
Audi tar et stort steg inn i superbilsegmentet med den nye Nuvolari – en høyytelses...
Bil
BMW kjørte lengst – men var ikke testens vinner
I verdens største elbiltest er testvinneren bilen som kjører lengst sammenlignet...
Mat
Nå kommer nypotetene – og potetbøndene jubler
Ventetiden er over. Nå er årets første nypoteter på vei ut til butikker over...
Hvem glemmer en pose med sild i en Uber?
De fleste som glemmer noe i en Uber-bil savner det samme som resten av oss:...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *